ویزای تحصیلی آذربایجان

تحصیل درکشور آذربایجان

کشور جمهوری آذربایجان به علت پیشرفت‌ هایی که در زمینه های علمی و صنعتی داشته است محل مناسبی را برای ادامه تحصیل دانشجویان و دانش پژوهان کشورهای آسیایی و در حال توسعه ایجاد کرده است . کیفیت تحصیل و خدمات مدرن روز دنیا به همراه هزینه های ارزان زندگی در شهر باکو و سایر شهرهای دیگر آذربایجان این کشور را به یک کشور ایده آل و مناسب برای ادامه تحصیل و پیدا کردن فرصت‌های شغلی متناسب با رشته تحصیلی مورد نظر تبدیل کرده است . اما دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع دکترا را توصیه می‌کنیم برای ادامه تحصیل ، تحصیل در دانشگاه ‌های کم هزینه شمال اروپا مانند کشور فنلاند و نروژ که بعضاً رایگان هم هستند را انتخاب کنند . البته کشور لهستان نیز، در بعضی از رشته‌ های تحصیلی کیفیت تحصیلی به مراتب بیش تری را به نسبت کشور آذربایجان دارد .
ادامه تحصیل در بعضی از دانشگاه ‌های کشور جمهوری آذربایجان ممکن است به زبان آذری و یا روسی باشد که انتخاب این موضوع با خود شخص دانشجو است که یک دوره یک ساله آمادگی (hazirlig) دارد که شهریه این دوره ۵۰۰ دلار و یا ترمی ۲۵۰ دلار است . طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های آذربایجان ۴ ساله است و شهریه مقطع کارشناسی در کشور آذربایجان سالانه ۸۰۰ دلار و یا برای هر ترم ۴۰۰ دلار است . همانطور که میدانید تحصیل در کور آذربایجان ارزان است . اما بهتر است بدانید که از نظر کیفیت تحصیلی مانند کشور های هلند و بلژیک و نروژ نمی باشد .
موضوع مورد توجه در مورد تحصیل در کشور آذربایجان این است که برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی در کشور آذربایجان در هر مقطع تحصیلی خوابگاه به اندازه کافی نیز وجود دارد که هزینه آن برای هر ماه کمتر از ۲۰۰ دلار می باشد .

ویزای تحصیلی آذربایجان

دانشجویان خارجی باید در سفارت آذربایجان در کشور خود برای ویزا درخواست دهند. هزینه ویزای کوتاه مدت در آذربایجان حدود ۱۰۰ دلار و ویزای دانشجویی بلند مدت حدود ۲۰۰ دلار است.

دعوت نامه از طرف موسسه آموزشی و ضمانت مالی پرداخت شهریه و هزینه اقامت نیز مورد نیاز است. مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی اذربایجان به شرح زیر است:

  • ۱ قطعه عکس
  • کپی از پاسپورت
  • هزینه اداری (۲۰ دلار آمریکا)
  • فرم درخواست ویزا

ویزای تحصیلی دانشجویان خارجی در آذربایجان شامل کل دوره آموزشی می شود:

  • کارشناسی به مدت ۴ سال
  • کارشناسی ارشد به مدت ۲ سال
  • دکترا به مدت ۳ سال

ویزای تحصیلی باید برای هر سال تحصیلی تجدید شود. دانشجو باید هر بار که به کشور خود می رود، به سفارت اطلاع دهد.
ثبت نام موقت دانشجویان خارجی در آذربایجان

دانشجویان خارجی پس از ورود به دانشگاه، باید در عرض یک هفته برای ثبت نام به سفارت مراجعه کنند. مدارک زیر لازم است:

  • ۳ قطعه عکس
  • کپی از گذرنامه
  • هزینه اداری

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای تحصیلی آذربایجان، با کارشناسان ما در “آریا سفر پردیس” در ارتباط باشید.

تلفن های تماس: ۶۶۵۵۱۷۶۱ – ۶۶۵۳۳۲۵۴ – ۶۶۵۳۳۰۷۲ – ۶۶۵۳۱۰۹۱ (۰۲۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با آریا سفر پردیسScroll Up
error: Content is protected !!